Vamos a Mallorca! - Reisverslag uit Palma de Mallorca, Spanje van Michelle Lam - WaarBenJij.nu Vamos a Mallorca! - Reisverslag uit Palma de Mallorca, Spanje van Michelle Lam - WaarBenJij.nu

Vamos a Mallorca!

Door: Michelle

Blijf op de hoogte en volg Michelle

20 September 2014 | Spanje, Palma de Mallorca

Vamos a Mallorca!


Zondag 14 september 2014

Na een heel weekend vol stress en drukte was het zondag eindelijk zover voor mijn volgende avontuur. Aangezien mijn ouders een weekendje weg waren met de familie Pol, kwamen zij dan ook uit het verre Hummelo om mij op te halen. Samen met Tamara en Arie stonden ze om ongeveer half elf voor de deur. Op dit moment had ik eindelijk alles gepakt en begon het avontuur wel heel dichtbij te komen. Aangekomen op het vliegveld verliep alles soepel en mijn vliegtuig vertrok om 12.25. Mijn stoel was naast dat van een ander meisje dat ook alleen aan het reizen was, wat ons in gesprek bracht. Eenmaal aangekomen op Palma begon de hectiek al. Op de site van de universiteit stond aangegeven hoe je er komen moest. Dit was echter toch iets moeilijker dan gedacht. Het scheelt dat Engels een welbekende taal is bij de meesten, maar dat valt hier vies tegen. De meeste mensen vertikken het om Engels te praten of ze verstaan je niet. Aan de ene kant is dit helemaal perfect aangezien ik hierheen ben gekomen om Spaans te leren, maar aan de andere kant ook een enorme belemmering vooral als je er net bent. Aangekomen in de stad bleek het iets moeilijker om aan een bus te komen die naar de campus ging, aangezien het zondag was. Na een lange tijd gewacht te hebben, kwam ik erachter dat de bus maar één keer in het uur ging en natuurlijk had ik die andere net gemist. Hartstikke fijn dus, vooral omdat het hier op dit moment nog zo’n 30-35 graden is en ik natuurlijk geen water of eten bij me had en alleen maar loeizware koffers. Op het moment dat de bus kwam probeerde die bijna door te rijden, maar met geluk stopte hij alsnog voor mij. In de bus ontmoette ik een Portugees meisje genaamd Esther die samen met haar ouders ook onderweg was naar de campus. Zij is net als ik een Erasmus student alleen dan vanuit Portugal. Het zijn super behulpzame mensen en ik ben blij dat ik al zo snel mensen leer kennen hier.

Eenmaal aangekomen op de campus was het zes uur en had ik toch wel behoorlijke koppijn. Ik dacht slim te zijn en eventjes een douche te nemen, waarna ik daarna zou gaan eten. Het bleek echter dat je alleen tot zes uur bonnetjes kon kopen voor het eten en het was natuurlijk net half zeven geweest. Gelukkig heeft de bewaker me goed geholpen en een pizza voor me besteld. Na het eten ben ik maar snel me bed ingekropen, omdat ik me nog steeds beroerd voelde. Al met al heb ik heerlijk geslapen en was de hoofdpijn de volgende dag verdwenen.













Maandag 15 september 2014

Vandaag is de dag dat mijn introductieweek begint. Om elf uur kregen we een presentatie over eigenlijk van alles wat ons te wachten komt te staan. Er waren ongeveer tweehonderd studenten vanuit allerlei landen die hier gekomen zijn voor een gelijke studie als ik! De presentatie was rond één uur alweer afgelopen en dus hadden we een vrije middag. Aangezien we van de nieuwe groep maar met een paar op de campus wonen, besloten Esther en ik om samen met haar ouders naar het strand te gaan. De stad Palma is best wel groot en het strand is heerlijk. Je kunt niet echt verkoeling zoeken in de zee, want deze is bijna net zo warm als het hier is. Voor deze tijd van het jaar is het hier dan ook wel erg warm, namelijk overdags zo’n 35 graden en in de nacht alsnog 26 graden!
Na het strand zijn we nog een paar winkeltjes ingegaan om de laatste noodzakelijke spullen te kopen.
Om negen uur s ‘avonds verzamelden we bij het belangrijkste punt in Palma – placa d’espana om met de hele groep studenten gezellig wat te eten en te drinken. Het is in Spanje heel erg normaal om in de avond laat pas te eten. En met laat bedoel ik rond 10 uur!
Al met al een geslaagde dag en ik ben benieuwd wat morgen te wachten staat.

Dinsdag 16 september 2014

Het is alweer de derde dag van mijn avontuur op Mallorca. Vandaag kregen we een voorlichting over de papieren die we aan moeten vragen voor bijvoorbeeld een buskaart en een studentenkaart. Het ligt allemaal best wel gecompliceerd en daarom is het extra moeilijk om alles in het Spaans aan te horen. Gelukkig heb ik veel mensen om mij heen die precies hetzelfde probleem hebben of juist helemaal niet, omdat ze al Spaans spreken. Na deze presentatie werd er een team van studenten voorgesteld die ons de komende week mee gaan nemen met allerlei activiteiten en zij hebben ons een rondleiding gegeven over de hele campus.

Woensdag 17 september 2014

Wat een dag! Vandaag hebben we een tour door de hoofdstad Palma gekregen. Het was heel erg interessant en mooi om te zien. Het was een lange en warme dag en we hebben veel gelopen. Rond twaalf uur was de tour afgelopen en zijn we met een Duits meisje mee geweest om een beschikbare kamer te bekijken. Vanwege de kosten en de faciliteiten op de campus heb ik ervoor gekozen om een andere kamer te zoeken. De kamer die ik vanaf vrijdag zal krijgen is niet zo groot, maar ik kan tenminste zelf koken, er is een wasmachine en een koelkast! Wat wel nodig is met het weer hier op het eiland. Verder gaat het allemaal zijn gangetje, morgen staat er een dagtrip op het programma met een tour naar het oude gedeelte van de stad.

Volgende week maandag begint het dan echt. School! Ik ben heel benieuwd en druk met het samenstellen van mijn rooster. Ik hoop dat ik een beetje tijd over houdt om elke week een stukje te schrijven, om jullie op de hoogte te houden!

Voor nu Adios! En tot snel

Liefs Michelle


  • 29 September 2014 - 20:18

    Hennie H.:

    Hoi Michelle,ik heb je verslag gelezen en de foto,s gezien. Leuk! Wij wensen je een mooie tijd toe en geniet ervan! Hoe lang blijf je op Mallorca?Ik ga je volgen! Groeten uit een nat Leusden.

  • 19 Oktober 2014 - 20:20

    Fred Romijn:

    Ha Michelle, leuk je avonturen op Mallorca.
    wij (Lydia en ik )gaan half mei volgend jaar, I know nog een end weg, maar dan kun je er nog naar uitzien.
    Benieuwd of je tzt nog tips en trucs Mollorca voor ons hebt.

    Heel veel plezier gewenst, succes met je taal en pas op jezelf.

    gr.
    Fred

  • 21 Oktober 2014 - 14:30

    Michelle:

    Hoi Hennie,

    Heel erg bedankt! Ik blijf tot en met Januari en tussendoor kom ik met de vakantie nog een keertje naar huis. Hoe is het daar? Ik kom snel weer een keertje langs als ik thuis ben.

    Groetjes uit een zonnig Mallorca

  • 21 Oktober 2014 - 14:33

    Michelle:

    He Fred!

    Dat snap ik helemaal, je leeft natuurlijk heel erg naar zo'n vakantie toe. Ik zal me vader om je email adres vragen en dan stuur ik je binnenkort (binnen een maand haha) een mailtje met al mijn aanbevelingen! Het is niet de eerste keer dat jullie hierheen komen toch?


    Groetjes,

    Michelle

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Michelle

Actief sinds 15 Juli 2012
Verslag gelezen: 555
Totaal aantal bezoekers 9191

Voorgaande reizen:

08 Oktober 2015 - 04 November 2015

Australie

14 September 2014 - 10 Februari 2015

Studeren in het buitenland - Mallorca

12 Augustus 2012 - 30 Januari 2013

Aruba stage 1 2012

Landen bezocht: