Reportaje número dos - Reisverslag uit Palma de Mallorca, Spanje van Michelle Lam - WaarBenJij.nu Reportaje número dos - Reisverslag uit Palma de Mallorca, Spanje van Michelle Lam - WaarBenJij.nu

Reportaje número dos

Blijf op de hoogte en volg Michelle

22 Oktober 2014 | Spanje, Palma de Mallorca

Hallo iedereen!

Het is alweer meer een maand geleden dat ik het mooie Nederland in mocht ruilen voor het nog mooiere Mallorca. De eerste weken zijn vooral heel druk en hectisch geweest. Na de eerste week (introductieweek) begon het echte leven weer en moest er gestudeerd worden. Het lijkt hier allemaal tien keer zo lang te duren voordat iets geregeld is en dat is soms ook best wel frustrerend.

Van mijn school in Nederland moet ik 30 studiepunten halen om aan de criteria te voldoen. Hier in Mallorca is bijna elk vak 6 punten waard, wat betekent dat ik dus minimaal 5 vakken moet volgen. Om het zekere voor het onzekere te nemen heb ik ervoor gekozen om 6 vakken te volgen om zo zeker te zijn van mijn zaak.

Mijn rooster had niet perfecter gekund, want elke dag ben ik zo rond 13.00 uur klaar. Alle tijd dus om me huiswerk te maken en voor te bereiden op mijn Spaanse cursus die drie dagen in de week is van 17.00 uur tot 20.00.
De weken zien er tot nu toe hetzelfde uit en het is hier echt heel saai! (ahum). Dinsdag avond is er elke week een tapas tour rondom het centrum en de straten van Palma zijn dan meestal gevuld met aardig wat mensen. Het begint hier allemaal pas heel erg laat, omdat men natuurlijk in de middag een siësta heeft. Het grappige is dat ze hier zelfs rond tien uur pas echt hun avondeten naar binnen schuiven, wat voor mij echt te laat is aangezien ze ook pas rond twee uur middageten. Natuurlijk ben je in een ander land en moet je maar aan de cultuur zien te wennen dus dat doen we dan ook maar! Afgelopen week heb ik zelfs voor het eerst in mijn leven Sangria gedronken. Ik ben normaal niet zo van de wijn, maar dit is wel echt een aanrader! Het scheelt dat we in Spanje zijn en dat het hier niet zo duur is.

Ik ben helemaal blij met mijn nieuwe appartement. Ik woon op dit moment samen met een Duits meisje, een jongen uit Pakistan (die richting ergens, zijn Engels is niet zo goed dus ik weet niet precies waar hij nou eigenlijk vandaan komt) en een meisje uit Oekraïne. Vooral met het Duitse meisje kan ik erg goed opschieten. We eten vaak samen of doen andere leuke dingen.

Het weer valt ook nog niks tegen hier. Men zegt dat het iets minder lekker weer wordt de komende tijd, maar ik heb er nog niks van meegekregen eigenlijk. Afgelopen weekend was het gemiddeld 33 graden dus dat valt niks tegen als ik het weer in Nederland zo bekijk.

De tijd gaat hier heel erg snel, doordat mijn dagen best wel druk zijn. Aankomende donderdag komen er al twee vrienden van me op bezoek (Joris en Peter) en ze blijven vier dagen. De week erna komt een andere vriendin (Stephanie) op bezoek voor een weekend, dus November is snel in zicht! In de kerstvakantie kom ik naar huis om Kerst en Nieuwjaar te vieren om daarna nog een maandje op Mallorca te vertoeven. Dat was het wel weer zo’n beetje, ik hoop dat ik snel weer een keertje tijd heb om jullie op de hoogte te houden.

Liefs,

Michelle

  • 27 November 2014 - 13:25

    Alie Van Ginkel:

    Hoi Michelle
    Zo te lezen mis je Nederland nog helemaal niet
    Geniet er nog maar even van
    Gr Bert en alie

    O ja en nog bedankt voor je kaartje van mijn moeder

  • 27 November 2014 - 13:26

    Alie Van Ginkel:

    Hoi Michelle
    Zo te lezen mis je Nederland nog helemaal niet
    Geniet er nog maar even van
    Gr Bert en alie

    O ja en nog bedankt voor je kaartje van mijn moeder

  • 27 November 2014 - 13:27

    Alie Van Ginkel:

    Hoi Michelle
    Zo te lezen mis je Nederland nog helemaal niet
    Geniet er nog maar even van
    Gr Bert en alie

    O ja en nog bedankt voor je kaartje van mijn moeder

  • 28 November 2014 - 09:40

    Michelle Lam:

    Hoi Bert en Alie!
    Leuk dat jullie een berichtje geplaatst hebben. Komt helemaal goed zie jullie snel in Nederland.
    Rustig aan en gefeliciteerd met jullie zoon!
    Doe haar maar de groetjes van me.

    Groetjes Michelle

  • 06 Februari 2015 - 23:58

    Demi:

    Hai Michelle!

    Wat leuk om te lezen!
    Ik ga over twee weken naar Palma toe emigreren en ik ben van plan om vanaf september naar de universiteit te gaan.
    Heb jij misschien tips of echt aanraders?
    Ik ben van plan om een taalcursus te gaan volgen. Ik spreek al wel aardig wat Spaans, maar schrijven en wetenschappelijke teksten lezen is toch wel andere koek..
    Hoe gaat jou het Spaans af?
    Krijg je alle lessen in het Spaans? En hoe zijn de lessen die je krijgt in het Spaans?
    Succes met alles!

    Groetjes,

    Demi

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Michelle

Actief sinds 15 Juli 2012
Verslag gelezen: 1625
Totaal aantal bezoekers 9188

Voorgaande reizen:

08 Oktober 2015 - 04 November 2015

Australie

14 September 2014 - 10 Februari 2015

Studeren in het buitenland - Mallorca

12 Augustus 2012 - 30 Januari 2013

Aruba stage 1 2012

Landen bezocht: